Site Overlay

Et par dage på Isle of Wight

Sidder her søndag aften og skal forsøge at gøre status over mine dage på øen.

Det har været en meget dejlig oplevelse! Jeg har ikke været på øen siden 2007 og der er virkelig sket noget. Ikke positivt. Rigtigt mange butikker er lukkede i Ryde, som ligner en by der bliver affolket og er i dødsspiral. Pubber lukker fordi ingen kommer mere. “The Falcon”, som jeg husker som en lækker pub med stampublikum, lukkede 20.15 en lørdag fordi der ikke var gæster! Og sådan kunne man blive ved. Men dem som bor her – f.eks. Maureen og Eric og Gary og Marie kunne ikke drømme om at flytte. Stuart og Anne kunne på den anden side heller ikke drømme om at flytte tilbage.

Jeg hørte også historien om Stuarts flytning til Leigh-on-Sea hvor han købte sin første lejlighed i Westcliff-on-Sea, meget tæt på hvor Doug kommer fra. Så jo, det har været nogle dejlige dage – jeg er meget glad for at jeg tog herover.

Lørdag morgen gik jeg op til Swanmore Road 42 og mødte der Stuart og Anne, der var kommet aftenen før. Stuart lavede en lækker engelsk morgemad og vi hyggede os et stykke tid.

Jeg nævnte at jeg gerne ville ind til Newport for at købe gave til Eric og den var alle med på. Selv Eric og vi kørte i Stuarts Jaguar XF (12 år gammel men pænt lækker) ind til Newport, hvor vi hurtigt fandt en Waterstones hvor jeg fik købt Elton Johns “Me” og et kort. I England er det næsten vigtigere at komme med et kort end en gave og Eric brugte meget tid på at tælle hvor mange han havde fået og de blev sirligt sat op på kaminen.

Vi gik lidt rundt – og endte med en kop kaffe på en cafe, der var godt fyldt op. The Lounge tror jeg den hed og den var en del af en kæde.

Tilbage til Ryde hvor Eric skulle til en aftale hos sin lokale Specsavers og Stuart spurgte om jeg ville med på en køretur øen rundt. Jeg sagde ja tak og spurgte om vi kunne komme forbi Osborne House og Carisbrooke Castle som jeg aldrig havde set. Det kunne vi godt, men da vi kom til Osborne House blev vi anbefalet at komme igen en anden dag idet vi kun havde en halv time – de ville tage mindst en halv dag at se.

Vi så til gengæld meget andet smukt og Engelsk – f.eks Yarmouth, Freshwater Bay inden vi drønede retur for at være hjemme kl. 16.00 hvor Gary og Marie ville komme forbi.

Freshwater Bay

Vi havde en mega hyggelig eftermiddag – og tog ud og spise kl. 18.00. Konceptet var at man bestilte det man havde lyst til og så betalte selv bagefter.

Ar Crazys

Meget hyggeligt og vi gik hjemad i regnvejr kl. 20.15 hvor vi ville på the Falcon men konstaterede at der var lukket. Vi endte hjemme hos Maureen og Eric til mere hygge og drinks og jeg blev kørt hjem af Marie og Gary kl. 23.00.

Idag – søndag – tog jeg over til dem igen kl. 9.20 og fik morgenmad. Efter morgenmaden ville Stuart besøge sin fætter, Steven, og de havde planlagt at køre ca. kl. 14.20 så de kunne nå færgen til Southhampton kl. 15.00.

Jeg gik en lang tur op til Oakfield Court og St. Johns Road Station og kom tilbage til huset fuldt af gæster, hvor Donna også var kommet. Jeg nåede også forbi Shauns grav, der lige var blevet rengjort og lignede en sprit ny grav. Han er stadig savnet her efter alle de år.

Biografen hvor jeg så “Saturday Night Fever” første gang. Idag er der “Dune 2” på plakaten.

Mere hygge indtil Stuart og Anne tog afsted og så gik Gary og Marie også. Jeg var træt og gik hjem på hotellet og sov lidt.

Tilbage kl. 17.00 og hyggede lidt med Maureen og Eric. Så tv og fik aftensmad.

Jeg sagde farvel kl. 20.00 og gik lige forbi en late night shop og købte lidt cola m.m.

Imorgen skal jeg hjem kl 12.15 med Hovercraften – Gary er på arbejde og sender mig afsted.